بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:42 | بازدید : 13
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

شخص کن. قبل از دستیابی به صفحه ، ارزش بررسی دستی صفحه را دارد. همه صفحات "سهامداران" به سهامداران خود پیوند ندارند. برخی فقط آنها را لیست می کنند.

برای مشاغلی که از خدمات و محصولات شما استفاده می کنید ، همان کار را انجام دهید اما در عوض با این اپراتور انجام دهید: سایت: Supply.com

 

در اینجا مثالی از یک نتیجه مرتبط وجود دارد:

 

مشتریان ما

 

سپس می توانید تماس بگیرید و درخواست کنید به این صفحات اضافه شوید.

 

از شرکتهایی که با آنها وابسته هستید چنین صفحاتی را پیدا نمی کنید؟ با استفاده از سایت: توصیف نامه تامین کننده.com ​​به دنبال صفحات توصیفات باشید. اگر آنها یکی را داشته باشند ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در تماس باشید و برای آنها گواهی نامه خود را ارسال کنید.

 

در اینجا یکی از مواردی است که Tim به Canny ارسال کرده است - برنامه بازخورد مشتری که ما از آن استفاده می کنیم و آن را دوست داریم:

 

گواهی کنسرو

 

در اینجا نه تنها پیوندی به ahrefs.com وجود دارد ، بلکه این یک صفحه مستقل است که کاملاً به ما اختصاص داده شده است. گواهی / داستان ما نیز کاملاً عمیق است که من را به یک نکته مهم دیگر می رساند:

 

برای دریافت پیوند هرگز توصیفات جعلی نکنید. این سایه و غیراخلاقی است.

 

فقط درصورتیکه عاشقانه کاری که انجام می دهند را داشته باشید ، باید گواهی نامه را در اختیار شرکت ها قرار دهید.

 

3. "ذکرهای پیوند نشده" را به پیوندها تبدیل کنید

گاهی اوقات افراد از تجارت شما نام می برند اما نمی توانند به شما پیوند دهند.

 

این اتفاق بیشتر از تصور شما می افتد.

 

در اینجا یک مثال آورده شده است:

 

 

ذکر پیوند نشده Ahrefs

 

و یکی دیگر:

 

 

ذکر پیوندی بک لینک چیست  از Ahrefs Content Explorer

 

اما این فقط شرکت های بزرگی مانند Ahrefs نیستند که این اتفاق می افتد.

 

در اینجا یک ذکر غیر پیوندی برای یک کافی شاپ کوچک در تورنتو ، کانادا ذکر شده است:

 

قهوه شام

 

می بینید که این وبلاگ نویس قهوه Dineen را ذکر می کند. با این وجود هیچ پیوندی وجود ندارد.

 

ناامید کننده است؟ قطعاً اما ذکرهای پیوندی یکی از بهترین فرصت های ایجاد پیوند است که احتمالاً پیدا خواهید کرد.

 

به این دلیل که این افراد از قبل طرفداران تجارت شما هستند. آنها می دانند شما چه می کنید. آنها کاری را که شما انجام می دهید دوست دارند. آنها حتی از شما نام بردند. بنابراین جلب ارتباط آنها فروش ساده ای است.

 

شما فقط باید دست دراز کنید و با مهربانی از آنها بخواهید که "ذکر نام را کلیک کنند".

 

س isال این است که در وهله اول چگونه می توان نام های بدون پیوند را پیدا کرد؟

 

یکی از راه ها جستجو در Google برای موارد زیر است: intext: [نام تجاری شما] -yourdomain.com -twitter.com -facebook.com -pinterest.com -youtube.com. این بیشتر مکان های وب را نشان می دهد که نام تجاری شما را ذکر می کند.

 

google نتایج جستجو را ذکر می کند

 

سپس می توانید نتایج را به دنبال دستیابی نامهای بدون پیوند ، غربال کنید.

 

فقط کد منبع را برای هر صفحه مشاهده کنید ، CMD + F — CTRL + F را در ویندوز بزنید و yourdomain.com را جستجو کنید. اگر جستجو نتیجه ای به دست نیاورد ، این یک ذکر بدون پیوند است.

 

مسئله در اینجا این است که این فرآیند بسیار وقت گیر است. بنابراین در اینجا یک راه سریعتر و آسان تر وجود دارد:

 

Explorer محتوا> نام تجاری خود را جستجو کنیدشکی نیست که اینترنت این روزها پر از انواع مختلف اسپم‌ها است. حتی برخی برآورد کرده‌اند که حدود 60 درصد صفحات اینترنتی حاوی نوعی اسپم هستند. موتورهای جستجو برای برحذر داشتن کاربر از این نوع صفحات، از سیستم‌های خاصی برای ارزیابی قابلیت اعتماد استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها بر مبنای گراف لینک‌ها به وجود آمده‌اند. لینک گرفتن از دامین‌های معتمد باعث می‌شود که این معیار امتیازدهی برای سایت شما بهبودی قابل توجه پیدا کند. وبسایت‌های دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و موسسات غیر انتفاعی از این نوع دامنه‌ها به حساب می‌آیند.

 

لینک‌های مشابه

بک‌لینک‌های اختصاصی و مرتبط با سایت شما، رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش خواهد داد

 

لینک‌های اسپم‌دار معمولاً "رفت و برگشتی" کار می‌کنند، یعنی اینکه سایتی که اسپم می‌فرستد معمولاً خودش هم از سایت‌های دیگر اسپم دریافت می‌کند. موتورهای جستجو این پدیده را به خوبی تشخیص داده و متوجه می‌شوند چه مجموعه وبسایت‌هایی حاوی لینک‌های اسپم‌دار هستند. به همین علت است که باید توجه داشته باشید سایت‌هایی که به آن‌ها لینک‌ می‌دهید و از آن‌ها لینک می‌گیرید، از این دست سایت‌های کم اعتبار نباشند. انتخاب خود را با دقت انجام دهید.

 

تازگی

لینک‌ها معمولاً به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. به همین علت است که بایستی همواره به فکر گرفتن لینک از منابع جدید باشید. یکی از معیارهایی که موتورهای جستجو نشانه اعتبار و محبوبیت یک سایت می‌دانند، همین تازگی لینک‌های داخل آن است.

 

به اشتراک گذاشته شدن در شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر، محتوای به اشتراک‌گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس رشدی انفجاری داشته است. تعجبی هم نیست که موتورهای جستجو میزان به اشتراک‌گذاشته شدن محتوای یک سایت را به عنوان نشانه‌ای مهم از اعتبار آن وبسایت در نظر بگیرند. کارشناسان شبکه‌های اجتماعی و سئو در چگونگی استفاده موتورهای جستجو از این معیار اختلاف نظر فراوانی دارند، اما قطعاً هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیر این عامل در بالا رفتن رتبه سایت شما شود.

 

اینجا این سوال پیش می‌آید که قدرت به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی در مقابل لینک‌ها چقدر است؟ در سال‌های 2011 و 2012، افزایش عظیمی را در به‌اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن در جستجوی آنلاین شاهد بودیم. گوگل یکی از موتورهای جستجویی بود که در نتایج جستجوهایش از این نشانه‌ها استفاده فراوانی می‌کرد؛ مخصوصا آنکه اگر محتوای مورد نظر شما در یکی از سه شبکه‌ اجتماعی اصلی (فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس) منتشر شده بود، در صفحات نتایج امتیازی ویژه‌ دریافت می‌کرد. این امر برای بازاریابی اینترنتی هم امتیازی ویژه به حساب می‌آید زیرا اگر محتوای آنان توسط افرادی در شبکه‌های اجتماعی حلقه ارتباطی بزرگی دارند منتشر شود، احتمال دیده شدن آن در صفحات جستجو هم بسیار بالا خواهد رفت.

 

طراحی و توسعه سایت بر اساس اصول سئوحتما بخوانید: طراحی و توسعه سایت بر اساس اصول سئو

البته باید به این نکته اشاره کنیم که به اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی مشابه لینک‌ها نیستند. هنوز ثابت نشده که تعداد توییت‌ها، لایک‌ها، و پلاس‌ها بتوانند مستقیما روی رتبه سایت شما تاثیر بگذارند اما دست کم در بالا بردن محبوبیت محتوا و بیشتر باز شدن وبسایت شما اثر خود را خواهند گذاشت.

 

مقدمات بک‌لینک‌سازی

لینک‌سازی درست همانند یک هنر است، هنری که شاید دشوارترین قسمت کار سئو باشد؛

 

مقدمات بک‌لینک‌سازی

 

اما در عین حال حیاتی‌ترین بخش کار برای موفقیت هم محسوب می‌شود. لینک‌سازی به خلاقیت، تلاش فراوان و البته بودجه مناسب نیاز دارد. افراد و شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند هر یک روش متفاوتی برای لینک‌سازی دارند، و روش مورد نیاز شما بستگی به وب‌سایت شما دارد. در ادامه، سه نوع کلی از روش‌های لینک گرفتن را آورده‌ایم.

 

1. بک‌لینک‌های طبیعی

لینک‌هایی که به صورت طبیعی به سایت‌ها یا صفحاتی داده می‌شوند که می‌خواهند به شرکت یا محتوای شما متصل باشند. تنها کاری که به عنوان یک سئوکار باید انجام دهید این است محتوای تولیدی شما به اندازه کافی ارزشمند بوده و آن را به خوبی در معرض دید دیگران قرار دهید.

 

2.  ساختن بک‌لینک‌ها "به صورت دستی"

در این روش، مسئول سئو با ایمیل‌زدن به وبلاگ‌نویس‌ها، جمع‌آوری دنبال‌کننده یا هر روش ارتباطی دیگر اقدام به ساختن لینک می‌کند. این شخص معمولاً در حین ساختن لینک‌ها، به مخاطبان توضیح می‌دهد که به چه دلیل باید لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود گذاشته و سود آنان از این کار چیست.

 

3. ساختن بک‌لینک‌ها بدون برقراری ارتباط با دیگران

امروزه صدها هزار سئو چیست  وبسایت وجود دارند که به همه کاربران‌شان امکان می‌دهند تا برای خود درکامنت‌های وبلاگ‌ها، تالارهای گفتگو یا پروفایل‌های خود لینک ایجاد کنند. این نوع لینک‌ها از نظر موتورهای جستجو کمترین ارزش را داشته اما در کل وجودش بهتر از نبودنش است. اما در استفاده از این نوع لینک‌ها باید احتیاط کنید چون تعداد زیاد آنها معمولاً از نظر موتورهای جستجو به عنوان اسپم شناخته می‌شود.

 

ایده Trustrank در لینک‌سازی چیست 

 

این که به عنوان یک متخصص سئو بخواهید به سراغ کدام روش بروید به انتخاب خودتان بستگی دارد. اما به صورت کلی باید گفت که بهتر است فرآیند لینک‌سازی شما تا حد امکان گسترده باشد زیرا استفاده از روش‌های گوناگون، بهترین تاثیر را رو موتورهای جشتجو خواهد داشت. نکته بعدی این است که استفاده از هر روش لینک‌سازی که به چشم موتورهای جستجو غیر طبیعی، غیر استاندارد یا حیله‌گرانه بیاید، در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد.

 

چگونگی آغاز یک کمپین لینک‌سازی

نخستین گام در لینک‌سازی درست همانند هر فعالیت دیگر در زمینه بازاریابی، تدوین اهداف و استراتژی‌‌ها است. متاسفانه، ارزیابی فرآیند لینک‌سازی چندان آسان نیست. با وجود آنکه موتورهای جستجو هر لینک را با معیارهای ریاضی و بسیار دقیق بررسی می‌کنند، اما دسترسی به این اطلاعات برای افرادی که خارج از موتورهای جستجو هستند امکان‌پذیر نیست.

 

متخصصان سئو برای داشتن معیاری برای بررسی ارزش لینک‌ها، از نشانه‌های خاصی استفاده می‌کنند. بعضی از این معیارها به شرح زیر هستند:

 

رتبه بدست آمده برای عبارات جستجو شده مرتبط

یکی از بهترین راه‌های تشخیص اینکه یک موتور جستجو به چه میزان به یک صفحه مشخص بها می‌دهد این است که کلیدواژه‌ها و عبارات دیگری را جستجو کنید که آن صفحه از آن‌ها استفاده می‌کند (مخصوصاً عبارات داخل عنوان اصلی و برچسب‌های آن). برای مثال اگر به دنبال رتبه خود در جستجوی عبارت "فروش هدفون" هستید، باید عبارت‌های دیگری همانند "خرید اینترنتی"، "لوازم استودیو"، "خرید هدست" و ... را نیز مد نظر داشته باشیدبرای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش