چه زمانی باید از یک متخصص سئو کمک بگیریم

چه زمانی باید از یک متخصص سئو کمک بگیریم

تاریخ : شنبه 12 مهر 1399 زمان : 12:01 | بازدید : 14
نویسنده : admin | نظرات (0)

 

جدیدترین توصیه‌های گوگل برای ارتقا رتبه وب‌سایت

گام ششم

 

در بالا و در قسمت بهینه‌سازی آف پیج برای شما از اهمیت لینک‌دهی بیرونی گفتیم، اما نباید از لینک‌دهی داخلی غافل شوید و اطمینان خاطر حاصل نمایید که ساختار منطقی و قابل درکی را برای لینک‌دهی محتوای داخل وب‌سایت پیش‌رو گرفته‌اید. پیشنهاد می‌کنیم صفحه‌هایی که در آن‌ها محتوای مهمی دارید را به صفحه اصلی وب‌سایت لینک بدهید. دسته‌بندی محتوا و لینک‌دادن گروهی آن‌ها به یکدیگر باعث می‌شود تا سایت شما مسیریابی خوبی داشته باشد و کاربر به راحتی به محتوای مورد نظر دست پیدا کند، در نتیجه موتور‌های جستجو نیز درک بهتری از لینک‌دهی محتوای داخل وب‌سایت پیدا می‌کنند و بدون شک رتبه چنین وب‌سایتی در موتور‌های جستجو یک سر و گردن بالاتر از وب‌سایت‌های رقیب قرار خواهد گرفت.

 

جدیدترین توصیه‌های گوگل برای ارتقا رتبه وب‌سایت

 

گام هفتم

 

قانون نانوشته‌ای در بهینه‌سازی وب‌سایت وجود دارد که بر اساس آن باید محتوا را به گونه‌ای بنویسید که نه تنها کاربر بتواند این محتوا را به بهترین شکل ممکن مطالعه کند، بلکه این محتوا برای گوگل نیز قابل درک باشد. به‌عبارت ساده‌تر محتوای شما باید به مذاق گوگل نیز خوش بیاید تا آن را در رتبه‌های بالاتر ببرد. به این ترتیب اطمینان خاطر حاصل کنید واژه‌هایی در وب‌سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند که کاربران همان واژه‌ها را در گوگل، تایپ و جستجو می‌کنند.

 

با این حساب بهتر است محتوایی که تولید می‌کنید برای خواندن روبات‌ها و کامپیوتر‌های گوگل نیز آماده شده باشد. از طرف دیگر گوگل تخصص بهتری در رتبه‌گذاری صفحه‌های وب‌سایت‌هایی دارد که در این صفحه‌ها شاهد مطالب متنی بیشتری به جای ویدئو و عکس باشیم. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت روبات‌های گوگل تنها متن‌هایی که در صفحه‌وب سایت نوشته‌اید را بررسی می‌کنند و در بررسی مطالبی که در فریم‌ها (Frames)، ویدئو‌ها و عکس‌ها قرار گرفته‌اند ناتوان هستند.

 

گام هشتم

 

مخاطب را هرگز نادیده نگرید و به همان اندازه که در نگارش محتوا برای موتور‌های جستجو وسواس به خرج می‌دهید، به همان اندازه نیز نگران مخاطب باشید و محتوای باکیفیت و قابل درکی برای مخاطب تولید کنید. از آنجایی که در گوگل با کلید واژه‌ها سر و کار داریم و کاربران نیز وب‌سایت شما را با کلید‌واژه‌ها پیدا می‌کنند باید دقیقاً همان کلید‌واژه‌هایی را در محتوای خود به کار بگیرید که کاربران آن کلیدواژه‌ها را در قسمت جستجوی گوگل تایپ میکنند.

 

این کلید‌واژه‌ها باید در محتوایی که تولید کرده‌اید، چندین بار تکرار شود، اما توجه داشته باشید در استفاده از کلیدواژه زیاده‌روی نکنید چرا که نتیجه برعکس دارد و گوگل اصلاً از وب‌سایت‌هایی که محتوای آن‌ها کلیدواژ‌های بی‌شماری دارد خوشش نمی‌آید.

 

گام نهم

 

پس از اینکه تمامی مواردی که در گام‌های بالا به آن‌ها اشاره کردیم را با دقت انجام دادید نوبت آن فرا می‌رسد تا لینک‌های خوب و قابل اعتمادی برای افزایش میزان اعتبار یا به‌اصطلاح اتوریتی (authority) وب‌سایت خود آماده کنید. گرفتن لینک از وب‌سایت‌هایی که اتوریتی بالایی دارند تأثیر زیادی در رتبه وب‌سایت دارد و به هر اندازه که انتخاب لینک‌ها با اتوریتی بالا دقت به‌خرج بدهید به همان اندازه نیز احتمال افزایش رتبه وب‌سایت شما وجود دارد.

 

چه زمانی باید از یک متخصص سئو کمک بگیریم

 

گام‌هایی که در بالا برای افزایش رتبه وب‌سایت به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است در نگاه اول ساده به‌نظر برسد، اما اهمیت زیادی دارد و انجام آن‌ها نیز ممکن است برای شما دشوار باشد. از طرف دیگر حتی اگر دانش خوبی در زمینه کامپیوتر و سئو داشته باشید، باز هم ممکن است به اندازه‌ای در کار و حرفه‌ای که به آن مشغول هستید دچار گرفتاری باشید که وقتی برای رسیدگی به سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت پیدا نشود. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر دلیلی نمی‌توانید دستی به سر وضعیت بهینه‌سازی وب‌سایت خود بکشید، حتماً از یک کارشناس مختصص کمک بگیرید.

 

جدیدترین توصیه‌های گوگل برای ارتقا رتبه وب‌سایت

 

خوشخبتانه این روز‌ها نه‌تن‌ها متخصصین کاربلدی برای افزایش رتبه وب‌سایت را می‌توان پیدا کرد، بلکه موسسه‌های نیز وجود دارند که تخصص آن‌ها بهینه‌سازی وب‌سایت است و برای اینکار می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. لازم به ذکر است دنیای دیجیتال نیز همانند دنیای معمولی دارای افراد متخصص و انسان‌های ناوارد است. به همین دلیل شاهرگ تجارت دیجیتال خود را به دست افرادی که دانش و توانایی آن‌ها به شما اثبات نشده است نسپارید و سعی کنید سراغ موسسه‌ها و افرادی بروید که کارنامه پر و پیمانی در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت داشته باشند و تاکنون وب‌سایت‌های معتبری را ارتقا رتبه داده‌اند.

 

این کارشناسان، طرح توجیهی کاملی را از برنامه‌هایی که برای بهینه‌سازی وب‌سایت وجود دارد با شما در میان خواهند گذاشت و به احتمال زیاد در کنار بهینه‌سازی وب‌سایت، سرویس‌های دیگری مانند بازاریابی ایمیلی و حضور در شبکه‌ای اجتماعی را نیز به شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

به این نکته نیز اشاره کنیم که شوربختانه در دنیای سئو شاهد کلاه‌برداری‌های زیادی نیز هستیم و در کنار سئو رایج و استاندارد که به آن سئو کلاه‌سفید (White Hat SEO)، گفته میشود، شاهد کلاه‌بردارانی هستیم که آن‌ها را با نام سئو کلاه‌سیاه (Black Hat SEO)، می‌شناسیم و چنین افراد نابکاری در ابتدا باغ سبز و سرخ نشان می‌دهند و مدعی می‌شوند که در عرض مدت کمی، وب‌سایت شما را به صدر رتبه‌های گوگل خواهند رساند.

 

اما همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید تجربه نشان داده است که بار کج به منزل نمی‌رسد و سئو کلاه‌سیاه هرگز ثباتی ندارد و بهتر است با به کارگرفتن گام‌هایی که به آن اشاره کردیم، سلانه‌سلانه مسیر وب‌سایت خود را به سمت رتبه‌های بالاتر گوگل ادامه دهید.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/875407/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A1-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%A8%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش